Abstract
The Program More Doctors, was created in 2013 as a strategy to ensure quality healthcare for the population, through better development of basic care. This paper aims to reflect about the strengths and weaknesses of conducting health education for professionals working in more medical program and suggest proposals for educational activities can be realized. Several monitoring visit reports made by the authors were used as reflective bases for the construction of this work. During supervisions were identified various aspects that can lead to success or failure of educational activities, in which the supervisor needs to identify and create necessary conditions for implementation of health education, for the same fundamental in transforming realities.References
Brasil. Ministério da Saúde. Secretaria de Atenção à Saúde. Departamento de Atenção Básica. Política Nacional de Atenção Básica / Ministério da Saúde. Secretaria de Atenção à Saúde. Departamento de Atenção Básica. – Brasília: Ministério da Saúde, 2012
Brasil. Ministério da Saúde. Secretaria de Gestão do Trabalho e da Educação na Saúde.Programa mais médicos – dois anos: mais saúde para os brasileiros / Ministério da Saúde, Secretaria de Gestão do Trabalho e da Educação na Saúde. – Brasília; 2015.
Ministério da Educação (Brasil). Portaria nº 585, de 15 de junho de 2015. Dispõe sobre a regulamentação da Supervisão Acadêmica no âmbito do Projeto Mais Médicos para o Brasil e dá outras providências. Diário Oficial da União 16 junho 2015.112; Seção 1:11. [acesso em: 26 set 2015]. Disponível em: http://www.lex.com.br/legis_26895833_PORTARIA_N_585_DE_15_DE_JUNHO_DE_2015.aspx.
Costa MY, López E. Educación para la Salud. Madrid: Pirámide; 1996. p.25-58.
Assis FAG, Santana AMB, Andrade LDF, Lira PRB. Processo do trabalho em saúde na atenção primária: um passeio pela literatura. Revista da Universidade Vale do Rio Verde, Três Corações. 2013; 11(2): 3-10.
Cutolo RLA, Madeira KH. O trabalho em equipe na estratégia Saúde da Família: uma análise documental. Arquivos Catarinenses de Medicina. 2010; 39(3).
Bordenave JED. Alguns fatores pedagógicos. In: Santana JP, Castro JL, organizadores. Capacitação em Desenvolvimento de Recursos Humanos CADRHU. Natal: Ministério da Saúde/Organização Pan-Americana da Saúde/ Editora da UFRN; 1999.
Acioli S. A prática educativa como expressão do cuidado em Saúde Pública. Rev bras enferm 2008; 61(1): 117-21.
Alvin NAT, Ferreira MA. Perspectiva problematizadora da Educação Popular em Saúde e a Enfermagem. Texto & Contexto Enferm. 2007;16(2):315-9.